23 grudnia, 2014



Fundamentalny wybór


Pewien mężczyzna wyobrażał sobie, że możne rozmawiać z Bogiem.

- Czym jest wolna wola? – zapytał

- To wolność wyboru – odpowiedział Bóg

- Dlaczego dałeś nam tę wolność?

- Ponieważ to nauczy was odpowiedzialności.

- Co to oznacza?


- To oznacza, że każdy wybór, którego dokonujesz, w nieunikniony sposób prowadzi do konsekwencji. Kiedy to sobie uzmysłowisz zaczniesz podejmować świadome wybory, rozumiejąc ich skutki. Tylko wtedy będziesz żył odpowiedzialnie, mając świadomość, że twoje wybory tworzą życiowe doświadczenia.

Mężczyzna podziękował Bogu za wyjaśnienia. Czuł wielką wdzięczność.

- Ale jest jeszcze coś – powiedział Bóg. Dałem ci wolną wolę jako pewien test. Poczekam i zobaczę, jak długo zajmie ci odkrycie najważniejszego wyboru ze wszystkich. Czekałem na to całą wieczność i bardzo niewielu umiało o rozpoznać.

- Czego dotyczy ten test? – zapytał zaciekawiony mężczyzna.

- W jakim świecie wybierasz życie? – odpowiedział Bóg. Czy wybierasz życie w chwili obecnej, która jest prawdą życia, i w której to ja jestem Twórcą, czy wybierasz życie w świecie umysłu, który jest światem iluzji, i  w którym ty jesteś twórcą? Oto jest ten fundamentalny wybór. Który świat wybierasz, mój kochany? Musisz zdecydować, ponieważ skutki tego wyboru są diametralnie różne.

- Na czym polega różnica? – zapytał mężczyzna.

- Odpowiedź jest prosta – odparł Bóg. Jeden wybór prowadzi do doświadczenia Nieba, drugi do doświadczenia Piekła.

“Podróż do Teraz” Leonard Jacobson

Brak komentarzy: