13 czerwca, 2017

IKHAKIMA

Podjęłam decyzję.
W wieku 30 lat zacząć wszystko od nowa.
Minęło już kilka miesięcy od podjęcia decyzji, a dopiero teraz ona do mnie dociera, a za tą decyzją idą następne, nowe, wykraczające poza strefę komfortu.
Czuje się trochę tak jak bym przemierzała pustynie po ciemku i po omacku jednocześnie znając cel ale nie wiedząc czy idę dobrą drogą bo jak wybierać drogę po ciemku. Zdaję się na intuicje, mój wewnętrzny kompas, który mnie prowadzi.
Z resztami wody, marznąc podczas bezsennych nocy i szukając powietrza w dzień.
Zawsze miałam takie wewnętrzne poczucie, że jak się podejmie tą odważną, poważną życiową decyzje to za jakiś czas wszystko zaczyna układać się dobrze, po naszej myśli.
A jakie można mieć myśli kiedy się przeszło swoją osobistą ceremonie tańca słońca spędzając dnie i godziny w zmaganiu się z własnymi słabościami i cierpieniem dotykając tego bezpośrednio bez masek, bez stwarzania pozorów. Przestało mnie interesować kreowanie wizerunku, a w takich czasach żyjemy, nie mam również przyjemności z przebywania w takim towarzystwie, uciekam od tego.  Kiedy wychodzę na ulicę miasta mam wrażenie, że ludzie chodzą za maskami, wysztywnieni, bez uśmiechu, pędząc tą samą scieżką z pracy do domu, bez oddechu, bez cienia wolności.
 Więc jakie można mieć myśli  po tym jak dotknęło się własnych słabości i zdarło już wszystkie maski ? Tylko dobre,  to wyostrza cel, zbliża do siebie i mimo wiatrów, ciemności i braku wody nie schodzi się z drogi.
Jeśli z czegoś nie można wyjść jeszcze można przez to przejść - mówią wojownicy i przechodzą.
Jak opisuje mój mistrz Jacek Walkiewicz - Kiedy zobaczyłem ( na ceremoni tańca słońca) padającego tancerza, charczącego, wykrzywionego w bólu, z głową nad samą ziemią to łzy same popłynęły mi po twarzy, to były łzy bezsiliności, łzy smutku, współczucia i litości, wtedy usłyszałem głos kobiety, który mówił : on jak pada to musi dostać siłę żeby powstać, a nie litość i współczucie, daj mu siłę... i łzy jeszcze bardziej zalały mi twarz bo ja jestem z kultury gdzie daje się litość i współczucie ewntulanie puste słowa, które nic nie oznaczają typu "dobrze będzie"  i " nie smuć się" albo "nie płacz, takie jest życie, nikt nie mówił, że będzie łatwo" . Jak dać siłę na odległość, na odległość oznacza, że nikt tego padającego nie podnosi, nikt nie podaje mu ręki  ale krąg starszyzny indiańskiej otacza go i dodaje mu siły aby powstał  trzymając skrzydła orła w ręku, tańcząc w rytm uderzeń monstrualnych bębnów, skacząc z nogi na nogę i wyrzucając  z siebie niezwykłe słowa Ikhakima dokonują cudu, podnoszą z ziemi półprzytomnego  tancerza, taka jest moc słów, daj mu siłę - powiedz mu to  czego on potrzebuje aby powstać . Ikhakima - to słowo, które może wiele oznaczać - jest w nim siła i nie trzeba go  w żaden sposób interpretować ale gdybym chciał  pokusić się o wolne tłumaczenie to przetłumaczyłbym je jako - masz siłę w sobie, dotrzyj do niej, ona tam drzemie od zawsze i teraz  możesz z niej skorzystać, poradzisz sobie chociaż na pewno nie będzie to łatwe, dasz radę, możesz więcej, możesz mimo tego że wydaję Ci się, że już nie możesz, przypomnij sobie intencję, porzuć ego, krzycz, płacz i wyj, zrób co chcesz, przebij się przez te mury słabości, które uwięziły twoją moc, zrób to teraz, Ikhakima, Ikhakima, Ikhakima to słowo dzwięczy mi do dzisiaj, powtarzam je na szkoleniach, jest tak energetyzujące powietrze, że czuję jak włoski na ręku przypominające armię wojowników  stają na baczność  po usłyszeniu gromkiego okrzyku wodza: Ikhakima. Zawsze dasz radę, a jak dojdziesz do momentu kiedy sam już nie dasz rady to znajdą się ludzie, którzy Ci pomogą bo dasz radę nie oznacza, że masz sam sobie poradzić i nikt tym się nie interesuje, to nie oznacza również, że tylko sobie zawdzięczasz to kim jesteś i tylko na siebie możesz liczyć. Nigdzie nie widziałem tak energetyzującego wsparcia jak na tańcu, Ikhakima nie oznacza radź sobie sam, Ikhakima oznacza "jesteśmy z Tobą" ale dopóki nie spróbowałeś wykorzystania całego  swojego potencjału nie będziemy Ci przeszkadzać ale będziemy wokół Ciebie, będziemy tańczyć, walić w bębny i krzyczeć  aby pomóc Ci dotrzeć do swojej osobistej mocy, robimy tak bo wierzymy, że ją masz i możesz z niej skorzystać.

Brak komentarzy: